Peran Fitur Live Instagram Sebagai Media Transaksi Dalam Membangun Kepercayaan Konsumen
Versions
- 2023-08-30 (2)
- 2021-10-26 (1)
Downloads
Adiansah, W., Setiawan, E., Kodaruddin, W. N., & Wibowo, H. (2019). Person in Environment Remaja Pada Era Revolusi Industri 4.0. Focus : Jurnal Pekerjaan Sosial, 2(1), 47. https://doi.org/10.24198/focus.v2i1.23118
Ahyuna, Hamzah, M. D., & HM, M. N. (2013). Pemanfaatan Internet Sebagai Media Promosi Pemasaran Produk Lokal Oleh Kalangan Usaha Di Kota Makassar. Jurnal Komunikasi KAREBA, 2(1), 30–40. http://journal.unhas.ac.id/index.php/kareba/article/view/346
Ainiyah, N. (2017). Fenomena Komunikasi melalui Media Sosial di Kalangan Remaja. Jurnal Askopis, 1(2), 135–147. https://doi.org/10.32494/ja.v1i2.35
Bramasta, A. B. (2020). Analisis Strategi Online Consumer Relationship Management Pada Produk Pisau Cukur Banner. Jurnal Media Dan Komunikasi, 01(1), 55–67. https://e-journal.unair.ac.id/MEDKOM/article/viewFile/22927/12572
Cahyono, A. S. (2016). Pengaruh Media Sosial Terhadap Perubahan Sosial Masyarakat Di Indonesia. Jurnal Ilmu Sosial & Ilmu Politik Diterbitkan Oleh Fakultas Ilmu Sosial & Politik, Universitas Tulungagung, 9(1), 140–157. http://www.jurnal-unita.org/index.php/publiciana/article/download/79/73
Dimyati, W. (2019). Presentasi Diri Tri Yoana Rahma Sebagai Selebgram Fashion Urban. Universitas Adhirajasa Reswara Sanjaya.
Fadhillah, M. B. (2016). Pengaruh Intensitas Mengakses Media Sosial (Twitter) Terhadap Kualitas Komunikasi Keluarga Di SMP Putra 1 Jakarta. Universitas Negeri Jakarta.
Fadlil, A. (2019). Kebangkitan Local Pride di Indonesia. Articel.
Fatmawati, S. (2018). Pengaruh Iklan Model AIDA (attention, interest,desire,action) Terhadap Keputusan Pembelian Di Shopee Indonesia Pada Mahasiswa FISIP UNISKA MAB. Journal of Chemical Information and Modeling, 11.
Fauzi, M. (2020). Peran Media Massa Dalam Pendidikan Politik Melalui Sosialisasi Politik [Universitas Muhammadiyah Mataram]. http://dx.doi.org/10.1016/j.ndteint.2014.07.001%0Ahttps://doi.org/10.1016/j.ndteint.2017.12.003%0Ahttp://dx.doi.org/10.1016/j.matdes.2017.02.024
Herawati, E. (2011). Komunikasi Dalam Era Teknologi Komunikasi Informasi. Humaniora.
Hidayat, D., Kuswarno, E., Zubair, F., & Hafiar, H. (2018). Public Relations Communication Behavior Through a Local-Wisdom Approach : The Findings of Public Relations Components Via Ethnography as Methodology. Malaysian Journal of Communication, 34(3), 56–72.
Kurniawan, P. (2017). Pemanfaatan Media Sosial Instagram Sebagai Komunikasi Pemasaran Modern Pada Batik Burneh Puguh Kurniawan Universitas Trunojoyo Madura. Manajemen Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Universitas Trunojoyo Madura, 11(2), 219. http://journal.trunojoyo.ac.id/kompetensi/article/view/3533
Kusumawardani, N. A., Erawan, E., & Purwanti, S. (2019). Persepsi Mahasiswa Tentang Iklan Indomie Mie Goreng Aceh Di Youtube Dalam Menimbulkan Minat Beli. EJournal Ilmu Komunikasi, 7(2), 253–264.
Lararenjana, E. (2021). Berikut Fungsi Instagram yang Paling Utama, Bisa untuk Kembangkan Bisnis. Www.Merdeka.Com. https://www.merdeka.com/jatim/berikut-fungsi-instagram-yang-paling-utama-bisa-untuk-kembangkan-bisnis-kln.html?page=4
Mahendra, B. (2017). Eksistensi Sosial Remaja Dalam Instagram (Sebuah Perspektif Komunikasi). Jurnal Visi Komunikasi, 16(1), 151–160.
Meisyaroh, S. (2013). Determinisme Teknologi Masyarakat Dalam Media Sosial. Jurnal Komunikasi Dan Bisnis, Vol 1(No 1), 36–46.
Nindito, S. (2013). Fenomenologi Alfred Schutz: Studi tentang Konstruksi Makna dan Realitas dalam Ilmu Sosial. Jurnal ILMU KOMUNIKASI, 2(1), 79–95. https://doi.org/10.24002/jik.v2i1.254
Putra, Y. M. (2018a). Pemetaan Penerapan Standar Akuntansi Keuangan Emkm Pada Umkm Di Kota Tangerang Selatan. Jurnal Profita, 11(2), 201. https://doi.org/10.22441/profita.2018.v11.02.004
Putra, Y. M. (2018b). Pemetaan Penerapan Standar Akuntansi Keuangan EMKM Pada UMKM Di Kota Tangerang Selatan. Profita: Komunitas Ilmiah Akuntansi Dan Perpajakan, 11(2), 17.
Rahmayani, I. (2018). Indonesia Raksasa Teknologi Digital Asia. Www.Kominfo.Go.Id. https://kominfo.go.id/content/detail/6095/indonesia-raksasa-teknologi-digital-asia/0/sorotan_media
Suhandi, R. N. (n.d.). Media Sosial Sebagai Gerakan Sosial. Https://Www.Kompasiana.Com/.
Tulasi, D. (2012). Terapan Media Massa Dan Turbulensi Budaya Lokal. Humaniora, 3(1), 135–144.
Undang-Undang Republik Indonesia Nomor 20 Tahun 2008, Pub. L. No. NOMOR 20 TAHUN 2008, 31 (2008).
Veygid, A., Aziz, S. M., & R, W. S. S. (2020). Analisis Fitur dalam Aplikasi Instagram Sebagai Media Pembelajaran Online Mata Pelajaran Biologi untuk Siswa Sekolah Menengah Atas. ALVEOLI: Jurnal Pendidikan Biologi, 1(1), 39–48. https://alveoli.iain-jember.ac.id/index.php/alv/article/view/5
Warid, M. A. (2020). Implementasi Lelang Barang Jaminan Di Pegadaian Syariah. Institut Agama Islam (IAIN) Bengkulu.
Yayu, N., Anisti, A., Hidayat, D., & Suhadi, M. (2019). Pendekatan intercultural communication pada public relations PT Santos dalam membangun komunikasi empati. PRofesi Humas, 4(1), 1–22. https://doi.org/10.24198/prh.v4i1.18626
Yudha, A. T. (2020). Pengaruh Penggunaan New Media Terhadap Citra Merek Dan Minat Beli Pelanggan Pada E-Commerce "TOKOPEDIA” Di Kota Medan [Universitas Sumatra Utara Medan]. https://www.usu.ac.id/id/fakultas.html
Yudhaswara, R. K., & Hidayat, D. (2020). Perilaku Selektif Memilih Informasi COVID-19 Di Media Massa. 7.
Yusuf, D. P. (2017). Pengaruh Pengguna Media Sosial Facebook Terhadap Pola Komunikasi Interpersonal Di SDN IV Sudirman Makassar. Universitas Hasanuddin Makassar.
Copyright (c) 2021 Thoby Dharmawan
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License. that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).