Dampak Shadaqah Pada Keberlangsungan Usaha (Studi Kasus: Testimoni 4 Pengusaha Muslim di Surabaya)

Authors

December 2, 2015

Downloads

This study aims to identify and explain the impact on business continuity shadaqah Muslim businessmen in Surabaya. It is the basis for explaining the impact of interview questions Sadaqah on business continuity in terms of operating income, number of employees, provide the best performance, business development, business growth, business resilience.

This study used a qualitative approach with a case study strategy. Data was collected through interviews and direct observation to study the object. The analysis technique used in this study is a qualitative analysis of explanatory approach to explain the results of interviews and direct observation.

The results of this study indicate that there is a Sadaqah impact on business continuity Muslim businessmen in Surabaya. The more routine Muslim businessmen in doing charity it will affect the performance of the business that will have an impact on business continuity achieved.

 

REFERENCES

Abdullah Muhammad Ismail al-Bukhori, Matan al-Bukhari. Daar al-Fikr : Bairut. Lebanon Juz 3. tanpa tahun.

Afzalurrahman. 1997. Muhammad Sebagai Pedagang (Muhammad as a Trader). Jakarta: Yayasan Swarna Bhumy.

Alma, Buchari dan Donni Juni Priansa, 2009. Manajeman Bisnis Syari’ah, Bandung: Alfabeta.

Anoraga dan Soegiastuti, 1996. Pengantar Bisnis Modern-kajian dasar manajemen perusahaan.

Jakarta : Dunia Pustaka Jaya.

Al-Qur’an dan Terjemahannya, DEPAG, RI

Ardhila, Rachmi. 2011. Peran Program Nikmatnya sedekah untuk membangun Kesadaran

Bersedekah Pada Jamaah di MNC TV. Jakarta, Skripsi Universitas Islam Negeri Syarif Hidayatullah Jakarta.

Beekun, Rafiq Issa, 1997. Islamic Business Ethict. Virginia: International Institute of Islamic thought.

Dahlan, Abdul Azis, 1997, Ensiklopedi Hukum Islam, Jakarta: Intermasa.

http://www.ydsf.org/blog/untaianhikmah/di-antara-pintu-pinturezeki, 2011 (Online) diakses 22 Januari 2014.

Fikroh, Jauharotul. 2013. Regenerasi Bisnis Pengusaha Muslim Sektor Garmen di Gresik. Skripsi tidak diterbitkan. Surabaya Universitas Airlangga.

Hafidhudin, Didin, 1998, Panduan Praktis Tentang Zakat, Infaq dan Shodaqoh. Jakarta: Gema Insani.

Handayani, Niken. 2007. Modal Sosial dan Keberlangsungan Usaha. Skripsi diterbitkan. Surakarta Universitas Sebelas Maret. (Online), (http://eprints.uns.ac.id/id/eprint/ 8588, diakses pada 3 Desember 2013).

Hartman, Laura P dan Joe Desjardins. 2011. Etika Bisnis: Pengambilan Keputusan untuk Integritas Pribadi dan Tanggung Jawab Sosial. Jakarta: Penerbit Erlangga.

Iskandar, Sedekah Membuka Pintu Rezeki,, 1994, Bandung: Pustaka Islam. www.beliindonesia.com wawancara Heppy trenggono, 2012 (Online). Diakses 16 Januari 2014.

Jamil. 2012. Strategi Pemasaran Penghimpunan Dana Zakat, Infaq dan Shadaqah pada Badan Amil Zakat. Semarang , Skripsi Fakultas Dakwah Institut Agama Islam Negeri (IAIN) Walisongo Semarang.

Khoirunnisa, Labbaika. 2013. Dampak Ketakwaan pada kesuksesan. Surabaya, skripsi Universitas Airlangga Surabaya.

Kartajaya, Hermawan & Muhammad Syakir Sula. 2006. Marketing Syariah. Bandung: Mizan Pustaka.

Mansur, Yusuf. 2008. The Miracle of Giving. Jakarta: Zikrul Hakim.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>