Pengaruh Komunikasi Pemasaran Terpadu Terhadap Niat Muzakki Membayar Dana Zakat, Infaq, Shadaqah Pada Yayasan Nurul Hayat Cabang Tuban
Downloads
This study aimed to find out the effect of integrated marketing communication which consist of advertising, public relation, direct marketing, and personal selling to muzakki's intention paying zakah, infaq, shadaqah funds at Nurul Hayat Foundation Branch Tuban. Primary data of this research is taken by questionnaires with samples are 98 respondent is taken by simple random sampling. This research uses quantitative approach with multiple linear regresion analysis.
The result of this research showed that integrated marketing communication
(advertising, public relation, direct marketing, and personal selling) simultaneously influence muzakki's intention. While partially, only two variables that are advertising and public relation have influence to muzakki's intention. And exogenous variables which is the most dominant influence endogenous is public relation.
Nurul Hayat Foundation branch Tuban should give more attention to each kind of
integrated marketing communication, especially personal selling. Beside that, they should give more motivation and training for their employees which work as zakah advisor. For further research, it can be research about marketing mix is done by a kind of the other institution, with the result that will find out more extensive research about factors that influence muzakki pay or distribute zakah, infaq, shadaqah funds at zakah institution.
REFERENCES
Adisaputro, Gunawan. 2010. Manajemen Pemasaran, Analisis Untuk Perencanaan Strategi Pemasaran. Yogyakarta : UPP STIM YKPN.
Alam, Syeh Syah. 2011. Is Religiosity an Important Determisnant on Muslim Consumer Behaviour in Malaysia?. Journal of Islamic Marketing Vol. 2 No 1
Anshori, Muslih dan Sri Iswati. 2009. Buku Ajar Metode Penelitian Kantitatif. Surabaya : Airlangga University Press
Asmaniah, Yuniati. 2007. Bauran Promosi dalam Perspektif Islam. Skripsi. Malang : UIN Malang
Beik, Irfan Syauqi. 2009. Analisis Peran Zakat dalam Mengurangi Kemiskinan : Studi Kasus Domet Dhuafa Republika. Jurnal Pimikiran dan Gagasan. Vol. II Departemen Agama RI. 2007. Al-Qur'an dan Terjemahan
Fadhilah, Sri, Nurleli, dkk. 2012. Membangun Kepercayaan Konsumen : Faktor Penting pada Lembaga Amil Zakat Seluruh Indonesia.
Firmansyah, Fani. 2012. Personal Selling Dalam Perspektif Islam . Jurnal Iqtishoduna. Vol 8, No 1
Gaus, Ahmad. 2008. Filantropi dalam Masyarakat Islam. Jakarta: PT Elex Media Komutindo
Hafidhuddin, Didin. 2002. Zakat dalam Perekonomian Modern. Gema Insani : Jakarta
Hendratmi, Achsania. 2013. Komunikasi Bisnis Rasulullah. Slide Perkuliahan Manajemen Pemasaran Syariah. Departemen Ekonomi Syariah Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Airlangga
Kartajaya, Hermawan dan Syakir Sula. 2006. Syariah Marketing. Bandung : PT Mizan Pustaka
Kotler, Philip dan Gary Armstrong. 2008. Prinsip-Prinsip Pemasaran. Edisi Keduabelas Jilid 1. Jakarta :Erlangga
Kotler, Philip dan Gary Armstrong. 2008. Prinsip-Prinsip Pemasaran. Edisi Keduabelas Jilid 2. Jakarta :Erlangga
Kotler, Philip dan Kevin Lane Keller. 2008. Manajemen Pemasaran Edisi Ketigabelas Jilid 1. Jakarta : Erlangga
Kotler, Philip. 2005. Manajemen Pemasaran. Edisi Kesebelas Jilid Dua, Jakarta : PT Indeks Kelompok Gramedia
Machfoedz, Mahmud . 2010. Komunikasi Pemasaran Modern, Yogyakarta : Cakra Ilmu.
Machfoedz, Mahmud. 2005. Pengantar Pemasaran Modern. Yogyakarta : PP AMP YKPN
Maisya, Fitri. 2013. Pengaruh Perikalan, Promosi Penjualan, dan Hubungan Masyarakat Terhadap Keputusan Menabung di PT. Bank Negara Indonesia, Tbk. Cabang Bukit Tinggi. Jurnal Ilmiah. Padang : Fakultas Ekonomi Universitas Negeri Padang.
Maulana, Amalia E. 2010. Pemasaran Sosial: MarCom Gaya LAZ. ETNOMARK
Muflih, Muhammad. 2006. Perilaku Konsumen Dalam Perspektif Ilmu Ekonomi Islam. Edisi 1. Jakarta : PT Raja grafindo persada
Muslich. 2007. Bisnis Sayari'ah Perspektif Mu'amalah Dan Manajemen. Yogyakarta : UPP STIM YKPN
Nasiha, Sholehatun. 2010. Strategi Komunikasi Pemasaran Terpadu (Integrated Marketing Communication) Dalam Mengkokohkan Brand Dagadu Djokja. Skripsi. Yogyakarta: UIN Kalijaga
Payne, Adrian. 2001. Pemasaran Jasa. Yogyakarta : ANDI
Prasetyo, Eddy. 2013. Pengaruh Iklan, Promosi Penjualan Dan Penjualan Perorangan Terhadap Niat Beli Di Cv. Lancar Makmur Motor Surakarta . AGORA Vol. 1, No. 3
Rachmad, Edi. 2013. Efektivitas Komunikasi Perspektif Islam. www.waspadamedan.com. Diakses pada 25 November 2013
Sari, Novita. 2009. Komunikasi Pemasaran Produk Pembiayaan Dana Talangan Haji Pada Bank Syariah Mandiri Cabang Malang. Sripsi. Malang : Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim
Sarjono, Haryadi dan Winda Julianita. 2013. SPSS vs LISREL : Sebuah Pengantar, Aplikasi untuk Riset.Jakarta : Penerbit Salemba Empat
Shimp, Terrence A. 2003. Periklanan Promosi Dan Aspek Tambahan Komunikasi Pemasaran Terpadu, Edisi Ke-5 Jilid 1. Jakarta : Erlangga
Soemanagara, Rd. 2006. Strategic Marketing Communication Konsep Strategis dan Terapan. Bandung : Alfabeta
Sugiyono. 2011. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta
Suryana. 2010. Metode Penelitian Model Praktis Penelitian Kuantitatif dan Kualitatif. Bandung: Universitas Pendidikan Indonesia
Suyanto. 2008. Strategi Promosi Nabi SAW. Artikel. Yogyakarta : STMIK AMIKOM
Yudhiartika, Dian dan Jony Oktavian Haryanto. 2012. Pengaruh Personal Selling, Display, Promosi Penjualan Terhadap Kesadaran Merek Dan Intensi Membeli Pada Produk Kecantikan Pond's. Buletin Studi Ekonomi,Volume 17, No. 2
- Authors who publish with Jurnal Ekonomi Syariah Teori and Terapan agree to the following terms:
- The journal allows the author(s) to hold the copyright of the article without restrictions.
- The journal allows the author(s) to retain publishing rights without restrictions.
- The legal formal aspect of journal publication accessibility refers to Creative Common Attribution-NonCommercial-ShareAlike (CC BY NC SA).
- Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
- Jurnal Ekonomi Syariah Teori and Terapan is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.