Pengaruh Komunikasi Pemasaran Terpadu Terhadap Niat Muzakki Membayar Dana Zakat, Infaq, Shadaqah Pada Yayasan Nurul Hayat Cabang Tuban

Milla Rahma Fiqhyany, Ari Prasetyo

= http://dx.doi.org/10.20473/vol1iss201411pp813-831

Abstract views = 2339 times | downloads = 4493 times

Abstract


This study aimed to find out the effect of integrated marketing communication which consist of advertising, public relation, direct marketing, and personal selling to muzakki’s intention paying zakah, infaq, shadaqah funds at Nurul Hayat Foundation Branch Tuban. Primary data of this research is taken by questionnaires with samples are 98 respondent is taken by simple random sampling. This research uses quantitative approach with multiple linear regresion analysis.

The result of this research showed that integrated marketing communication
(advertising, public relation, direct marketing, and personal selling) simultaneously influence muzakki’s intention. While partially, only two variables that are advertising and public relation have influence to muzakki’s intention. And exogenous variables which is the most dominant influence endogenous is public relation.

Nurul Hayat Foundation branch Tuban should give more attention to each kind of
integrated marketing communication, especially personal selling. Beside that, they should give more motivation and training for their employees which work as zakah advisor. For further research, it can be research about marketing mix is done by a kind of the other institution, with the result that will find out more extensive research about factors that influence muzakki pay or distribute zakah, infaq, shadaqah funds at zakah institution.

 

REFERENCES 

Adisaputro, Gunawan. 2010. Manajemen Pemasaran, Analisis Untuk Perencanaan Strategi Pemasaran. Yogyakarta : UPP STIM YKPN.

Alam, Syeh Syah. 2011. Is Religiosity an Important Determisnant on Muslim Consumer Behaviour in Malaysia?. Journal of Islamic Marketing Vol. 2 No 1

Anshori, Muslih dan Sri Iswati. 2009. Buku Ajar Metode Penelitian Kantitatif. Surabaya : Airlangga University Press

Asmaniah, Yuniati. 2007. Bauran Promosi dalam Perspektif Islam. Skripsi. Malang : UIN Malang

Beik, Irfan Syauqi. 2009. Analisis Peran Zakat dalam Mengurangi Kemiskinan : Studi Kasus Domet Dhuafa Republika. Jurnal Pimikiran dan Gagasan. Vol. II Departemen Agama RI. 2007. Al-Qur’an dan Terjemahan

Fadhilah, Sri, Nurleli, dkk. 2012. Membangun Kepercayaan Konsumen : Faktor Penting pada Lembaga Amil Zakat Seluruh Indonesia.

Firmansyah, Fani. 2012. Personal Selling Dalam Perspektif Islam . Jurnal Iqtishoduna. Vol 8, No 1

Gaus, Ahmad. 2008. Filantropi dalam Masyarakat Islam. Jakarta: PT Elex Media Komutindo

Hafidhuddin, Didin. 2002. Zakat dalam Perekonomian Modern. Gema Insani : Jakarta

Hendratmi, Achsania. 2013. Komunikasi Bisnis Rasulullah. Slide Perkuliahan Manajemen Pemasaran Syariah. Departemen Ekonomi Syariah Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Airlangga

Kartajaya, Hermawan dan Syakir Sula. 2006. Syariah Marketing. Bandung : PT Mizan Pustaka

Kotler, Philip dan Gary Armstrong. 2008. Prinsip-Prinsip Pemasaran. Edisi Keduabelas Jilid 1. Jakarta :Erlangga

Kotler, Philip dan Gary Armstrong. 2008. Prinsip-Prinsip Pemasaran. Edisi Keduabelas Jilid 2. Jakarta :Erlangga

Kotler, Philip dan Kevin Lane Keller. 2008. Manajemen Pemasaran Edisi Ketigabelas Jilid 1. Jakarta : Erlangga

Kotler, Philip. 2005. Manajemen Pemasaran. Edisi Kesebelas Jilid Dua, Jakarta : PT Indeks Kelompok Gramedia

Machfoedz, Mahmud . 2010. Komunikasi Pemasaran Modern, Yogyakarta : Cakra Ilmu.

Machfoedz, Mahmud. 2005. Pengantar Pemasaran Modern. Yogyakarta : PP AMP YKPN

Maisya, Fitri. 2013. Pengaruh Perikalan, Promosi Penjualan, dan Hubungan Masyarakat Terhadap Keputusan Menabung di PT. Bank Negara Indonesia, Tbk. Cabang Bukit Tinggi. Jurnal Ilmiah. Padang : Fakultas Ekonomi Universitas Negeri Padang.

Maulana, Amalia E. 2010. Pemasaran Sosial: MarCom Gaya LAZ. ETNOMARK

Muflih, Muhammad. 2006. Perilaku Konsumen Dalam Perspektif Ilmu Ekonomi Islam. Edisi 1. Jakarta : PT Raja grafindo persada

Muslich. 2007. Bisnis Sayari’ah Perspektif Mu’amalah Dan Manajemen. Yogyakarta : UPP STIM YKPN

Nasiha, Sholehatun. 2010. Strategi Komunikasi Pemasaran Terpadu (Integrated Marketing Communication) Dalam Mengkokohkan Brand Dagadu Djokja. Skripsi. Yogyakarta: UIN Kalijaga

Payne, Adrian. 2001. Pemasaran Jasa. Yogyakarta : ANDI

Prasetyo, Eddy. 2013. Pengaruh Iklan, Promosi Penjualan Dan Penjualan Perorangan Terhadap Niat Beli Di Cv. Lancar Makmur Motor Surakarta . AGORA Vol. 1, No. 3

Rachmad, Edi. 2013. Efektivitas Komunikasi Perspektif Islam. www.waspadamedan.com. Diakses pada 25 November 2013

Sari, Novita. 2009. Komunikasi Pemasaran Produk Pembiayaan Dana Talangan Haji Pada Bank Syariah Mandiri Cabang Malang. Sripsi. Malang : Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim

Sarjono, Haryadi dan Winda Julianita. 2013. SPSS vs LISREL : Sebuah Pengantar, Aplikasi untuk Riset.Jakarta : Penerbit Salemba Empat

Shimp, Terrence A. 2003. Periklanan Promosi Dan Aspek Tambahan Komunikasi Pemasaran Terpadu, Edisi Ke-5 Jilid 1. Jakarta : Erlangga

Soemanagara, Rd. 2006. Strategic Marketing Communication Konsep Strategis dan Terapan. Bandung : Alfabeta

Sugiyono. 2011. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta

Suryana. 2010. Metode Penelitian Model Praktis Penelitian Kuantitatif dan Kualitatif. Bandung: Universitas Pendidikan Indonesia

Suyanto. 2008. Strategi Promosi Nabi SAW. Artikel. Yogyakarta : STMIK AMIKOM

Yudhiartika, Dian dan Jony Oktavian Haryanto. 2012. Pengaruh Personal Selling, Display, Promosi Penjualan Terhadap Kesadaran Merek Dan Intensi Membeli Pada Produk Kecantikan Pond’s. Buletin Studi Ekonomi,Volume 17, No. 2

 


Full Text:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2015 Milla Rahma Fiqhyany, Ari Prasetyo

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

  

   

 logo ROAD

 

 Creative Commons License

 JESTT by Universitas Airlangga is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

 

View Statcounter JESTT