PEMANFAATAN DIGITAL MARKETING UNTUK PENGEMBANGAN BISNIS PADA KARANG TARUNA PERMATA ALAM PERMAI GEDANGAN SIDOARJO
Downloads
Akbar, S. I. (2018). Impact of Social Media Usage Activities on Brand Awareness of Young Consumers The era of BBC and The Times has changed because we no longer depend. Ä°ktisadi ve Ä°dari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(33), 217–234.
Apriadi, D., & Arie Yandi Saputra. (2016). E-Commerce Berbasis Marketplace Dalam Upaya Mempersingkat Distribusi Penjualan Hasil Pertanian. Jurnal RESTI, 20(12), 1684–1689. https://doi.org/10.3969/j.issn.2095-4344.2016.12.002
Asri, T. M., & Megawati, F. (2018). Rancangan Dan Penerapan Promosi Melalui Media Sosial (Instagram) Di Ruang Baca Vokasi. Edulib, 8(2), 156. https://doi.org/10.17509/edulib.v8i2.9736
Barri, H. G., & Saerang, D. P. E. (2017). The Impact of Viral Marketing Using Social Media Platforms on Brand Awareness (Case Study: Laneige Cosmetic). Jurnal EMBA: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 5(3), 3945–3954. https://doi.org/10.35794/emba.v5i3.18253
Batee, M. M. (2019). Pengaruh Media Sosial Terhadap Keputusan Pembelian Di Toko Kaos Nias Gunungsitoli. Jesya (Jurnal Ekonomi & Ekonomi Syariah), 2(2), 313–324. https://doi.org/10.36778/jesya.v2i2.108
Fauziyah, F. (2018). Pemberdayaan UMKM Melalui Akun Organisasi Bisnis Berbasis E-Commerce (Studi Kasus Pada Forum UKM KSRN Kabupaten Jember). Proceedings - PROGRESS, 1(1), 360–371.
Fianto, A. Y. A. (2020a). Satifaction As Intervening For The Antecedents Of Intention To Revisit: Marine Tourism Context In East Java. Relasi, 16(1), 179–207.
Fianto, A. Y. A. (2020b). The Antecedents of Purchase Decision for Hijab Fashion Products. Manajemen, 12(1), 154–165.
Hidayat, S., Suryantoro, H., & Wiratama, J. (2017). Pengaruh Media Sosial Facebook Terhadap Perkembangan E–Commerce Di Indonesia. Simetris : Jurnal Teknik Mesin, Elektro Dan Ilmu Komputer, 8(2), 415. https://doi.org/10.24176/simet.v8i2.1165
Ikawira, E. Y., & Fianto, A. Y. A. (2014). Penciptaan Buku Ilustrasi Legenda Reog Sebagai Upaya Mengenalkan Budaya Lokal kepada Anak-Anak. Art Nouveau, 3(1).
Intan, T., Revia, B., & Erwita, A. (2019). Peningkatan daya saing produsen minuman herbal melalui pembuatan konten kreatif media sosial berbasis pemasaran e-marketing. Jurnal Komunikasi Profesional, 3(2). https://doi.org/10.25139/jkp.v3i2.1982
Jafar, A., Fianto, A. Y. A., & Yosep, S. P. (2014). Penciptaan Buku Ilustrasi Permainan Tradisional Sebagai Upaya Pelestarian Warisan Budaya Lokal. Art Nouveau, 3(1).
Lauwrentius, S. (2015). Penciptaan City Branding melalui Maskot sebagai Upaya untuk Mempromosikan Kabupaten Lumajang. Unpublished Undergraduate Thesis, Visual Communication Design.
Mbete, G. S., & Tanamal, R. (2020). Effect of Easiness, Service Quality, Price, Trust of Quality of Information, and Brand Image of Consumer Purchase Decision on Shopee Online Purchase. Jurnal Informatika Universitas Pamulang, 5(2), 100. https://doi.org/10.32493/informatika.v5i2.4946
Pinasti, R. D., Fianto, A. Y. A., & Hidayat, W. (2015). Penciptaan Buku Komik Sebagai Upaya Pengenalan Permainan Tradisional Kepada Remaja. Art Nouveau, 4(1).
Pradiani, T. (2017). Pengaruh Sistem Pemasaran Digital Marketing Terhadap Peningkatan Volume Penjualan Hasil Industri Rumahan. JIBEKA, 11(2), 46–53.
Puspitarini, D. S., & Nuraeni, R. (2019). Pemanfaatan Media Sosial Sebagai Media Promosi. Jurnal Common, 3(1), 71–80. https://doi.org/10.34010/common.v3i1.1950
Ramli, Y., Firdaus, I., Arief, H., & Setiawan, M. (2019). Mobile Marketplace As a Medium for Selling Micro Small Medium Enterprise Products. ICCD, 2(1), 55–59. https://doi.org/10.33068/iccd.vol2.iss1.209
Ratna Gumilang, R. (2019). Implementasi Digital Marketing Terhadap Peningkatan Penjualan Hasil Home Industri. Coopetition : Jurnal Ilmiah Manajemen, 10(1), 9–14. https://doi.org/10.32670/coopetition.v10i1.25
Ridwan, M., Militina, T., & Achmad, G. N. (2020). How Trust and Quality of Information Affect Buying Interest and Purchasing Decisions? (Study on Shopee Customers in Samarinda). International Journal of Economics, Business and Accounting Research (IJEBAR), 2020(1), 95–102.
Santoso, Rudi; (2019). Public Relation : Suatu Pengantar (1st ed.). Graha Ilmu.
Santoso, Rudi, & Fianto, A. Y. A. (2020). Pengaruh Marketing Mix Produk Jasa terhadap Keputusan Berkunjung Wisata Bahari Jawa Timur. Kinerja, 17(1), 69–79.
Santoso, Rudi, Shinta, R., & Fianto, A. Y. A. (2019). Pengaruh Bauran Pemasaran Jasa Terhadap Keputusan Berkunjung Ke Wisata Bahari Jawa Timur. Jurnal Manejemen Dan Bisnis, 4(2), 1–14.
Sholeh, M., Triyono, J., & Rachmawati, R. Y. (2020). Pendampingan Kelompok Informasi Masyarakat Dengan Memanfaatkan Marketplace Sebagai Media Pemasaran. Jurnal Penelitian Dan Pengabdian Kepada Masyarakat UNSIQ, 7(2), 158–164. https://doi.org/10.32699/ppkm.v7i2.965
Sulaksono, J., & Zakaria, N. (2020). Peranan Digital Marketing Bagi Usaha Mikro , Kecil , Dan Menengah ( UMKM ) Desa Tales Kabupaten Kediri. Generation Journal, 4(1), 41–48.
Sunarti, S., Rachmawati, S., & Handayanna, F. (2019). Peningkatan Pendapatan UKM Pada Hacord Gallery Dengan Aplikasi Web Marketplace E-Commerce. Jurnal Terapan Abdimas, 4(2), 166. https://doi.org/10.25273/jta.v4i2.4840
Susanto, A., Sari, C. A., Moses, D. R. I., Rachmawanto, E. H., & Mulyono, I. U. W. (2020). Implementasi Facebook Marketplace untuk Produk UMKM sebagai Upaya Peningkatan Pemasaran dan Penjualan Online. Abdimasku : Jurnal Pengabdian Masyarakat, 3(1), 42. https://doi.org/10.33633/ja.v3i1.64
Tarigan, R., & Tritama, H. B. (2016). The Effect of Social Media to the Brand Awareness of A Product of A Company. CommIT (Communication and Information Technology) Journal, 10(1), 9. https://doi.org/10.21512/commit.v10i1.904
Yulia, I. (2018). Optimalisasi Penggunaan Media Sosial Dalam Pemasaran Sosial dan Komunikasi Perubahan Perilaku (Suatu Pendekatan Studi Literature Review). Hearty, 6(2). https://doi.org/10.32832/hearty.v6i2.1276
Yuliana, O. Y. (2000). Penggunaan Teknologi Internet Dalam Bisnis. Jurnal Akuntansi Dan Keuangan, 2(1), 36–52. https://doi.org/10.9744/jak.2.1.pp.36-52
JLM by Unair is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
1. The journal allows the author to hold the copyright of the article without restrictions.
2. The journal allows the author(s) to retain publishing rights without restrictions
3. The legal formal aspect of journal publication accessibility refers to Creative Commons Attribution Share-Alike (CC BY-SA).
4. The Creative Commons Attribution Share-Alike (CC BY-SA) license allows re-distribution and re-use of a licensed work on the conditions that the creator is appropriately credited and that any derivative work is made available under "the same, similar or a compatible license”. Other than the conditions mentioned above, the editorial board is not responsible for copyright violation.