PROGRAM SOSIALISASI STRATEGI PEMASARAN USAHA KECIL DAN MENENGAH "PENTOL KABUL” PADA MASA KRISIS PANDEMI COVID-19
Downloads
Marketing strategy is very important in business processes. This process is the final process of a production. Community service activities are carried out in Kepunten Village, Tulangan District, Sidoarjo, East Java. This activity focused on providing effective marketing methods to overcome the crisis during the Covid-19 pandemic aimed at Pentol Kabul entrepreneurs and their partners. The number of participants was 15 people. The activity took place on June 29, 2020 until July 25, 2020. The dedication method used was in the form of socialization and discussion and sharing. Results achieved: Pentol Kabul entrepreneurs and their partners can use effective and efficient marketing strategies.
abstrakStrategi pemasaran sangat penting dalam proses bisnis. Proses ini merupakan proses akhir dari suatu produksi. Kegiatan pengabdian masyarakat dilakukan di Kelurahan Kepunten, Kecamatan Tulangan, Sidoarjo Jawa Timur. Kegiatan ini berfokus kepada pembekalan cara pemasaran yang efektif dalam mengatasi krisis selama pandemi Covid-19 yang ditujukan kepada pengusaha Pentol Kabul beserta para mitranya. Jumlah peserta sebanyak 15 orang. Kegiatan berlangsung pada tanggal 29 Juni 2020 sampai dengan 25 Juli 2020. Metode pengabdian yang dilakukan berupa sosialisasi serta discussion and sharing. Hasil yang dicapai : pengusaha Pentol Kabul dan para mitranya dapat menggunakan strategi pemasaran yang efektif dan efisien.
Assauri, Sofjan. (2007). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Rajawali Press.
Asse, Ridho Azlam Ambo. (2018). Strategi Pemasaran Online (Studi Kasus Facebook Marketing Warunk Bakso Mas Cingkrank Di Makassar). Jurnal Komunikasi 7(2): 219–31.
Pakpahan, A. K. (2020). Covid-19 Dan Implikasi Bagi Usaha Mikro, Kecil, Dan
Menengah. Jurnal Ilmiah Hubungan Internasional, 59-64.
Yansahrita, Y. (2019). Penerapan strategi bisnis untuk kelangsungan hidup produk usaha kecil dan menengah di zaman digital atau zaman "Now”. Jurnal AKTUAL, 16(1), 39-46.
Kotler, P.(1980), Marketing Management: Analysis, Planning, and Control. 4th Ed.London: Prentice-Hall, Inc
Soehartono, Irawan. (2000). "Metode Penelitian Sosial: Suatu Teknik Penelitian Bidang Kesejahteraan Sosial Dan Ilmu Sosial Lainnya.” : 51.
Stanton, .J.(1978),Fundamentals of Marketing, 5th Ed. Tokyo: Kogakusha, McGraw-Hill Book. Company
Sunarmintyastuti, L., & Widiyarto, S. (2019). "Pelatihan Pembuatan Prakarya Dalam Rangka Meningkatkan Minat Berwirausaha Siswa.”Matappa:Jurnal Pengabdian KepadaMasyarakat, 2(2), 134-137.
Vernia, D. M., Widiyarto, S., Wulansari, L., & Rusdi, M. (2018). "Penyuluhan Dalam Meningkatkan Partisipasi Program Dana Desa.”Prosiding Sembadha, 1(1), 72-78.
Hibana, H., Kuntoro, S. A., & Sutrisno, S. (2015). Pengembangan pendidikan humanis religius di madrasah. Jurnal Pembangunan Pendidikan: Fondasi dan Aplikasi, 3(1), 19-30.
JLM by Unair is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
1. The journal allows the author to hold the copyright of the article without restrictions.
2. The journal allows the author(s) to retain publishing rights without restrictions
3. The legal formal aspect of journal publication accessibility refers to Creative Commons Attribution Share-Alike (CC BY-SA).
4. The Creative Commons Attribution Share-Alike (CC BY-SA) license allows re-distribution and re-use of a licensed work on the conditions that the creator is appropriately credited and that any derivative work is made available under "the same, similar or a compatible license”. Other than the conditions mentioned above, the editorial board is not responsible for copyright violation.